Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Att säga vad man tycker...Känns inge bra

Av Jeanette - 17 februari 2012 05:11

 


Har haft ett par riktigt bra dagar med framgångsrik Antjakt träning

I onsdags börja vi ute på gärde och på kvällen kände jag mig lite säker så han fick fritt i pulkabacken med Zelda medans vi var där med barnbarnet Wilmer som va hos farmor å hälsa på!


Även gårdagen började bra fick rundan runt klubben i lina...

Här fick han tydligt upp nått som fanns i skogen och drog men han kom ju inte nån vart och jag fick möjlighet att tala han till rätta, svara bra och han fick ett varsegod men efteren stund tog lusten över igen..Då ett NEJ!!! och han tvärvände och då vart det så klart fest i skogen  


Sen vart det lite fika å vi gick ut på ett micropass och bara skulle ha jättekul med favvo bollarna...Men nja dom va av svalt intresse så att köra "Den men inte den" testa vi inte ens för han måste ju vilja ha dom för att det ska funka!


Så det vart lite micropass istället som gick bra men saknar den verkliga glöden, ni vet den "jag vill jag vill, jag kan jag kan" som jag vet att han kan ha! Vet ju vad den beror på..men ändå så surt...

Så då va min tanke att vänta ut alla löpdofter och inte träna på ett tag...

Men kloka ord igen från träningskompisarna

Så vi körde på med lite hjälp och lite mer kravfas att inte låta han välja snö, lukta titta på annat.


För här handlar det ju inte om att han inte kan..bara att han inte har lust...

Måste själv arbeta lite med den känslan för jag är rädd att han ska tycka det blir tråkigt om jag "kräver"


Men den måste jag ändra på för beviset vart att med lite krav så slutade med att han va riktigt bra med på slutet    


Tom så han kunde behärka sina lustar   


Så det vart riktigt bra träning... Han gjorde fel och vi rättade till...KANONEN!



Men sen kom vi till eftermiddagen då det va dax för mötet med arbetsförmedlingen!

Om jag tänker realistiskt så gick mötet kanon...Jag sa vad jag tyckte och tänkte...

Men "rätta känslan" vill inte infinna sig...

Istället känner jag mig totalt mör, som om jag blivit överkörd av en ångvält!



Jätteångest och känner mig jätteelak över att jag blev arg och sa vad jag kände och tyckte, och tyckt!


Berätta också att jag känner mig respekterad & får en syl i vädret 45 år gammal o sjuk så man måste ta med sig en förmyndare för att göra sin röst hörd!


Talade även om att jag känt/känner mig överkörd eftersom hon inte lysnat på en ända hel mening av vad jag har haft att sagt utan att avbrytit mig exakt hela tiden, sen dag ett!


Har svalt det...men i går tog det stopp!


Sa åt henne..Nu är du tyst och lyssnar på vad jag har att säga för en gång skull...och om inte behöver vi ju inte sitta här Då kan vi gå direkt!

En komunikation förs av alla inblandade och alla måste få komma till tals om dom har nått att säga...

Om hon lyssna vet jag inte...Men jag fick för förta grr tala till punkt iallafall!


Däremot såg jag hon koka av ilska så hon va nog väldigt tacksam över när våran tid va ute,

för vet inte hur länge till hon hade orkat behärka sig!


Hon vidhöll iallfall att Hundagis va inget jobb dom likställde med ett riktigt arbete...och när jag sa jag tykte det va diskriminerade så sa hon det va upp till mig om jag tyckte så!

Hon sa också: Kanske kan hålla med dig..du kanske inte redo än så det är där vi kanske får börja!


Hon sa också att om jag kände som sagt så kunde hon erbjuda mig byte av handledare!

Ja tack och jag gav ingen överdrift alls på vad jag kände & tyckte och svara att jag måste få en som jobbar med mig och inte mot mig



Så nu ska jag få börja på hundagis & byta handledare..Men ändå känns det inte bra....

    

  

            



Tur att man hade "förmydare" med sig  och  som kunde påminna mig  om att ta bort med det dåliga samvetet!

Du sa va du kände och lät dig inte trampas på... va stolt över det!


Och jag hör vad som sägs...ska bara hitta känslan också!


.....................


Till dagen Idag då!

Ska jag försöka ägna mitt hem en tanke, eller rättare sagt bryta tanken o komma till handling...

Till kvällen blir det Middag hos en go vänn...

Sen i morrn börjar vi kursen "Vardagslydnadspasset"...

Och söndag ska vi va utställningsekipage till dommare för utbildning!

och ev söndag kväll ska vi till ridhuset å prova på Rally :)


Så har ju lite roligt att förtränga dom ovälkomna känslorna med...så det blir nog bra!


 




 
 
Lena

Lena

17 februari 2012 17:46

Hundagis! vilket drömm jobb!! Lycka till!! :))
Kram & fin helg på er!!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

18 februari 2012 01:43

Du har fel...Hundagsis är inget jobb Jag är *sarkastiskt* ..Ska bli kul jättekul :D..Kraam

http://gosfernando.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards