Hunden o Jag

Alla inlägg under januari 2012

Av Jeanette - 31 januari 2012 07:00

(Bild på en valpig fernando) Ett år sen  


Har tänkt & funderat på vart jag brister mest i min konsikvens och komunikation och vart jag har svårast att fullfölja och där han nästan ALLTID lyckas smita ur...

Kom fram till att det är, tillsmmans med andra människor! Jag blir helt enkelt upptagen av annat och disträ...Kan inte hålla huvet mer än på ett ställe   



Exempel 1)

Att inte dra i kopplet, som han oftast är duktig på när vi går själva och om det händer talar om att så gör vi inte...Ok! Säger lika tillsammans om vi går med nån annan, han lysnar men sen rätt som det är märker jag att jag helt plösligt går med hur långa armar som helt och hjälper tom till så han ska nå lukterna alra längst ut i kopplet   Hallå vakna! 


Exempel 2)

Stannar och pratar med nån säger då kanske sitt...kommer då på efter en stund att jag står med armen rakt ut och med fernando som lyckats smygit sig ur situationen & istället kanske fastna på fläck ockå även här längst ut i kopplet & Här ibland kan det nog tom gå så långt så jag tom är pg att vippa om kull och mer står på 1 en två ben...Då vaknar jag!!


Eller exempel 3)

om jag har han på komandot HÄR vilket jag använder till vardags i möten ect ect eller om vi ska snabbt från A-B Vårat HÄR betyder (gå vid sidan som ungefär som fotgående men han behöver inte titta på mig utan får titta och lukta men inte stanna) Han går kanon så när vi är själva...Men går jag men nån kommer ett steg två steg och helt plöstligt va han inte HÄR längre utan mina armar har tom växt i meter!


Det behöver inte heller vara att folk är med..Utan i dessa situationer kan räcka med att telefonen ringer så vet han nu är inte matte med längre så nu smyger jag lite ur och gör vad jag vill 


Så det blir att leva lite i en ARRANGERAD VÄRD ett litet tag...


Att promenad vänner vet om att jag tränar och inte kan va social på samma sätt

Att arrangera samtal efter vägen

Ta upp telefon och tala med "nobody"mm mm




Sen har vi då hemma situationen "Jag ser, men gör inget" situationerna!

Ett typ exempel är när vi ska gå ut och medans jag börjar klä mig och han börjar svassa runt!

Jag säger då sitt & han sätter sig! Men efter ett tag hasar sen ner till ett ligg...Eller ett ligg blir till stå! Det här ser jag...och tänker tillomed medvetet..jaja ligg där...eller jaja. stå där du är allafall still...och tom TYCKER HAN Ä DUKTIG...  

 Kan inte låta bli att skratta för jag hör ju nu i skrivande stund hur det "sjukt" det låter...  


Sen har vi en sak jag verkligen försökt sen han kom till mig att få bort Och det är hans pussande i ögon öron händer mm mm..

Kan ju låta gulligt och som en pettitess men jag tycker verkligen inte om det!

Och så fort vi ska mysa ska det pussas...

Jag har då sagt nej och han lysnar men blir då sur och går sin väg!

Det här har jag flundrat länge, Jag tror tillomed han vunnit varje gång fast jag sett det som han lydigt! Och sluta gjorde han ju men bara till nästa grr & indirekt säger ju han till mig:

Nähä passar inte galocherna så vill inte jag mysa med dig "  ...



Men nu så, NU har tanten tänkt om!

Slickandet SKA bort o Så fort han börjar skickas så puttas han bort omgående bort omg från mig...

" Så nu är det jag som istället säger "Gör du så vill jag inte ha dig här" 


Kan redan säga att jag tror det inom en vecka kommer va ett minne blott...

i går provade han 2 gr och idag ingen :)


Så det är prio 1 nu...Ransonera Nej och mena dom jag säger! Sagt ord gäller Sitt betyder sitt osv tills nått annat sägs! Och sen det eviga pussandet ska bort...




Nu har det ljusnat och grötfrukosten är nere så nu börjar dagen...

Klubben dagarna två men idag gör vi lite pause och underdan ska den lille få ett spår istället :)


Ha en bra Tisdag



Jeanette & Fernando





Av Jeanette - 30 januari 2012 19:02

 




Hur söt som helst

Men nu är sötebrödsdagarna slut!

För låter jag han flumma runt här hemma vilket jag förstår att jag gör lite så...Har sett lite genom fingrarna i mycket utan att direkt vart medveten om det...eller jo om jag har nog vart lite medveten om det, bara det att jag inte tyckt det lilla gör så mycket..Men det "lilla" hemma har blivit till det  Stora problemet ute med Jakten!


Om inte allt sagt ord gäller hemma..hur ska han då veta att sagt ord gäller ute?

Ja herregu så korkad..men men...som nån sa..Gör fel, gör om, gör rätt :)


Så med lite vägledning & uppdatering av Pernilla så känns det som att det som va oövervinligt häromdag,

är faktist möjligt om jag nu  Gör om, och Gör rätt ;)


Tycker redan jag fått en jätte respons med att vara tydligare...Så han kan det lille

Sen är det ju dessvärre inte bara han som ska lära om utan jag också...För det är mycket som går på ren vana och automatik! Plus att lära mig växla om snabbare än jag gör..Bestämd-Beröm

Ja,  så jag är nog den som är svårast att lära om


Förbannar mig själv...för jag borde kunnat det här nu efter allt med Valter...Men men

Nu är det som det är...och har man ingen utmaning så skaffar man sig ;)



Följer även Fredrikstens blogg där dom just tog upp just detta

Hur ska hunden veta att det den gör är fel om du inte säger något?



Sen rådfråga jag han och han bloggar just nu om detta 




Det går inte att förbjuda en hund att jaga, det förstår den inte!

Ska bli spännade intressant att följa detta och se hur det kommer att kännas att va Fernandos  "Jaktledare"

Just idaxläget "leder" han med jaktpoängen med minst 10-0

Får se när vi kommer 10-10 och därefter kan jag räkna att jag kammar in + poängen ;)



Skämt och sido...Är nog kanske inte bara bara...Men det SKA GÅ!



Här kommer en liten foto bomb på bästa killen från promenaden i dagens vintersol :) 




     


Vi går verkligen mot våren!!!


Så här står Fernado och funderar på om tomten verkligen ska sitta där...

och det ska den väll igenligen inte!

Så kanske ska ta bort julen ute i morrn...


Eller... Vi låter det va osagt...Får se!



 


Nu ska vi koja oss...Så sov gott nu


Jeanette & Fernando 


 

Av Jeanette - 29 januari 2012 06:23



Godmorron!




Lite uppdatering och lite nytt om upptäckten av nyheten 2012 som kan få konsekvensen att jag  kanske kan få gå och inhadla min egen mjölk & livsföda utan att behöva ta hjälp från mamma 45 år gammal härdanefter! Konsekvenserna kommer också bli att jag får ta farvväl av socialen!

Nästan för bra för att vara sant, men det lutar åt att det ÄR SÅ!


Talade med F.K fredags och det verkade allafall va sant... och det nya skulle inebära ca samma pengar som innan moderaterna tog över och införde utförsäkringarna! 

Går inte förklara känslan men den vore helt fantastisk!

Att få tillbaka lite människovärde!

I Fredags va jag helt forisk...men nu börjar jag landa och börjar tom känna lite tvivel att det ändå kanske finns en hållhake nån stans där i paragraferana!

Men hoppas & ber det gör jag!



Nyhet 2012: Boendetillägg
Det nya boendetillägget, som började gälla den 1 januari 2012, är ett kompletterande bidrag till boendekostnaderna för de försäkrade som haft tidsbegränsad sjukersättning under maximal tid.
Bakgrunden är att när rätten till tidsbegränsad sjukersättning upphör, upphör också rätten till bostadstillägg till pensionärer, BTP. Det nya boendetillägget ska komplettera aktivitetsstöd (vid deltagande i Arbetsförmedlingens program Arbetslivsintroduktion) eller sjukpenning/rehabiliteringspenning, inklusive den nya formen sjukpenning/rehabiliteringspenning
i särskilda fall. Syftet är att en försäkrade därmed ska kunna komma upp i ungefär samma disponibla inkomst som hon eller han tidigare hade i form av tidsbegränsad sjukersättning och BTP.
Boendetillägget och BTP är ömsesidigt uteslutande bidragsformer. Det innebär att om den försäkrade har rätt till BTP, har hon eller han inte rätt till boendetillägg.
Det nya boendetillägget är utformat på samma sätt som BTP vad avser skillnaden mellan gifta och ogifta, det vill säga om den försäkrade bor ensam eller tillsammans med en livspartner. En nyhet som införts i boendetillägget är att hänsyn även tas till om den försäkrade har barn och i så fall hur många.
Beloppen i tabellen visar med andra ord det sammanlagda boendetillägget per hushåll:
Ensamstående Sammanboende 
Den ena maken har boendetillägg Båda makarna har boendetillägg 
Utan barn 7 000 kr 3 500 kr 7 000 kr 
Ett barn 8 000 kr 4 500 kr 8 000 kr 
Två barn 8 500 kr 5 000 kr 8 500 kr 
Tre eller flrea barn 9 000 kr 5 500 kr 9 000 kr 


I likhet med BTP är boendetillägget inkomstprövat, eftersom det i första hand är avsett för personer med de lägsta ersättningsnivåerna (till exempel aktivitetsstöd på lägsta nivå eller sjukpenning/rehabiliteringspenning i särskilda fall). Dessutom görs en samordning mellan boendetillägget och ”vanligt” bostadsbidrag. Exempelvis barnfamiljer kan ha rätt till båda
delarna. I sådana fall minskas boendetillägget med ett belopp som motsvarar det premilimära bostadsbidraget till hushållet.
Observera också att boendetillägget följer ”grundförmånens” omfattning. Vid exempelvis halv sjukpenning betalas halv boendeersättning.


 



Annars så har det inte hänt så värst mer än hundträning!

Och antar att det är precis som det ska vara...

En del kanon...

En del går att förbättra...

En del klurigare än andra...


En del riktigt svårt...

MEN...Sen det som känns nästintill totalt omöjligt...och som tar bort både lusten och glädjen

JAKTEN!


                   



och så här långt va det i går jättetrevligt!!!



Men hann inte mer än nämna att han faktist inte dragit här ngn och tror att det berodde på att han inte är hemma tam i miljön...

Det skulle jag inte sagt...

Så här  i Älgtornet sitter jag Zelda & Sylvia och jag och inväntar att Jakt hunden ska behaga komma tillbaka...

Vi fick vänta kan jag säga...och här va ganska bra då han annars inte går att gömma sig för!

Så igår såg det till en början ut som han vart lite skärrad när han inte fann oss direkt och trodde givetvis att han då inte skulle göra om det!



Men säg den rädsla som består! Han pustar max 5 min och gör en repris




Mmmm...Man får inte säga så men i går sa jag så J....a Hund!
Vi nochade och ignorera han totalt! Men det bekommer han inte ett smack...

Vet nu hur frustrerande det är..................



Så nu har jag en sista plan...Så måtte den fungera!

Ett fjärrstyrt Antiskall!




   



Vi hade lagt spår också men lusten till att han ens skulle få det va lika med noll!

Men föjde med runt på Zeldas spår och Ilskan rann av mig så han fick gå sitt sen han också

och vi åkte hem med ett litet bra avslut i allafall...


 


Väl hemma va jakthunden trött i både kropp & knopp och så här vilar han upp till nästa pass...

 



Idag ska jag försöka släppa känslan & vanmakten och det ska bli en sväng till klubben! 
 




Skön söndag på er!

Jeanette & Fernando 

Av Jeanette - 25 januari 2012 06:41




Godmorron!


Hoppas på en bättre dag idag än i går som va fylld med massa självömkan och så jävla trött på livet tankar!

Igår vart det bara nödrundor och det är verkligen Inte ofta det händer, men igår vart det så och inte många knop under hela dan ...

och det märktes på lille killen på kvällen! Det ända vettaiga han tyckte jag gjorde va lite inneaktivitet på gymbollen & laga till hans "Orange Otang" till hans stora lycka...men det va då allt!


 


Annars har vi tränat endal under dagarna som gått och han är taggad den lille!

I lördags va Tessan & Sylva med hundarna till Tripphult där vi körde spår och några skick sök!


Ett litet utmanande spår med vinkel efter vinkel och apport direkt efter apport och korsat spår över gångstig på fruset underlag

Men utamningar är till för att lösas och han plocka in 6 av 6 pinnar galant   




Lite lek å bus vart det också...


      



Zelda står och funderar på vad token gör



En annorlunda lekinvit kanske ;)


        



      




Fördagen va han väldans lyhörd och va med oss andra...Några galna äre varv men inga egna upptåg!


Söndagen körde vi lite lydnad här bakom huset samt en uppletande på Gärdet med endast ett skick!

Här va han super! När jag vallar rutan passerar det 4 rådjur på gärdet längre bort, så vad jag pysslade med va han föga ointresserad av..När det va dax att släppa på hade jag hans fokus så jag skicka och han stck direkt och hämta och lämna av...

Kanon..men knepigt och ändå fundersam på varför det funkade här och inte i skogen...

Får väll träna vidare så här och hoppas han en dag också kopplar att det gäller att agera lika vart man än är :)


Sämre var det i måndags med den saken...

Träning på klubben och Tessan och jag for dit! Började med en promenad runt & släppte killarna så dom skulle få busa lite tillsammans!


Men det va inte vad killen hade på sin repportuar denna morgon...

Han stack på egna upptåg och det vart både motion spår jagt och simning...Allt i ett liksom!

Nu skulle prövade att nochalera han totalt när han kom tillbaka...

Svaret jag fick va...Och vem bryr sig???? Grrr


MEN....Lika lite imponerad som jag va där i skogen...Lika Imponerad vart jag när det va dax för lydnadspasset :D

Pröva apporten...så slängde iväg den hämta den satte sig i fotposion som han aldrig gjort annat!

Även apport över hinder...gick galant...Så i bland är han bara bäst i test :)


Så duktig och taggat och ibland lite överhet för mycket tjuvstareter har vi

så det vi måste lägga lite extra träning på

Bara jag närmar mig hindret för att ta ner plankorna, för att det va på det högsta så hoppa han fram å tillbaks fram å tillbaks... "Titta matte jag kan ..jag kan"

En annan gång stod vi och tala bredvid bänkarna när en annan på plan sa HOPP till sin hund...

Helt plötsligt gav han sig då över sittbänkarna för han trodde det va till honom...


Lite kul och har lite svårt att hålla mig för skratt när han kör liksom "sitt" eget...


Men hur kul det än ä så får vi nog ta och lägga lite energi på  "tråk träning" ...

Att invänta mitt komando och från RÄTT person ;)


Men därimellan fin kontakt & attityd vid fotpossition   


 


Sen har det nu hänt...

Efter att jag kom hem och har vart lite disträ i allt tänkade och ältande...

inte bara laddat tvättmaskin med hundmat



Så efter träningen med fullpakning glömde jag även ta med mig grinden!

VET...sånt får inte hända! Men ska erkännas att det har hänt förr men han har då vart kvar på alltan..

Nu hände det igen...och nån gång ska ju va den första!


Jämt när vi kommer hem från diverse aktiviter långpromenad mm vill han jämt pusta en stund ute...och så även denna gång!

Hör det skälls på andra sidan och tänker va likt Fernando

(Mycket diskant på stämman, han låter som en qvinna )

Kopplar inte att det kan va han...men tittar ändå ut...

OCH DET ÄR HAN!!! Där svassar han runt skitlycklig efter en liten tax hane...

Springer ut och får tag i han å ber om ursäkt till den skärrade matten!


Hon svara att det va lugn att hon mesta vart rädd själv, men att han hade vart snäll och glad ville leka...

Pinsamt...Pinsamt! Men ändå lättad över att det gick så bra och att hennes hund inte vart skrämd eller att han inte dragit vidare här ute på gatan :P

Usch usch usch hämska tanke...

Så om det nu va den första...så Måste det även bli den sista!!!


Idag är det Kumla Bk på schemat...och vad som behövstränas på är redan nämt!

Sen fyller mor kära mor idag...Så det blir en sväng & gratta henne också


Ha det gott tillsvidare


Jeanette & Fernando








Av Jeanette - 24 januari 2012 09:28


Man blir ju alldelles varm och glad i hjärtat av att se han!

 Mitt Lilla hjärtegryn ...

Så det är tur att Han är Han & att Han är MIN  


Annars är det mer än kämpigt nu!

Jag ser inte direkt nån ljuspunkt varken här eller där Nu eller senare...

Sen lite misslyckanden på det!...

Nej ibland är det inte lätt att va människa!



Försöker hålla skenet uppe...MEN




Vart tog LIVET vägen?

Vart tog JAG vägen?

Ja vart tog ALLT vägen?



SUCK!!!




Jeanette


Av Jeanette - 21 januari 2012 05:13

Godmorron!


 


Tack vare all peppning stöttning av er så ligger nu luntan med papper hos allra högsta chefen

om hur min Socialsekriterare A.J sköter sitt jobb, både i bemötande & ansvar!

Har aldrig anmält nån...Men nån gång ska va den första...och känner att nu får det va nog!

Och jag verkligen hoppas att hon blir av med jobbet och människan ifråga nån gång hamnar i klona på en som henne själv

...Usch va illa det låter... Men just nu känner jag så!


Hoppas också att min Ilksa håller i sig, så jag orkar ta nästa distans om inget händer...

Tyvärr brukar det snabbt sjuka mig åt arslet...Men nej i helv...e heller! Nu ska jag inte ge mig!

Men får hoppas & tro det hjälper så här för att efter ha plöjt igenom lite i sociltjänstlagen har hon ingen som helst rättighet vare sig i bemötande och i beslut att handla som hon gjort!


Annars har det inte direkt hänt nått nytt i ärentet...Mer än att jag vart i kontakt med min Arbetsförmedlare som också sökt henne under 1.5 vecka. Både ringt ett flertal grr samt lämnat medelande att A.J ska ringa upp. Men det har hon inte gjort till henne heller!



Socialtjänstlagen på lätt svenska

 http://www.whiplashinfo.se/samhallsstod/socialtjanstlag.htm

Socialtjänstlagen (Orginal)

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20010453.htm



Ja nog om det för denna gång!




Dagarna har passerat genom arbetsträning & promenader!

En av dagarna va Ludde och hans mormor med runt Kumla


och i går kördes det lite lydnad & promenad och bus rus med Zelda


Trevligt trevligt & väldigt skönt att ha några som orkar lyssna på eländet (mig)


Idag blir det inget viltspår...

Men spårning ska det bli med Tessan Texas & Sylvia och Zelda :) 


Så mer lite kaffe

Packning...

och på plats kl 10 i Tripphult, det är vad som står på vårat dagsshema!


TREVLIG HELG




Jeanette & Fernando



En liten (parates)

Jag får  Mb Novas veckobrev!

http://www.mbnova.se/

Hon skriver

Hej kära vän!


Äntligen fredag och dags för veckans nyhetsbrev med ”Så blir helgen enligt mina tarotkort”.


Generellt:

Lite blandad kompott blir det allt! Låt mig sortera och tänka… Hm, ok! Det verkar som att många känner sig lite melankoliska i helgen. Det här är troligen efterdyningar från något ledsamt eller upprörande som hänt tidigare/tagit sin början tidigare i ditt liv. Du behöver inte göra så mycket åt det hela – det är inget du behöver ”fixa” utan bara förhålla dig till dina känslor. Fundera, summera, dra lärdom. Det viktiga är att just förhålla sig och inte tänka att det går över bara jag låtsas som det regnar och gaskar upp mig lite. Det här är också en helg där gåvor i olika valörer når var och en av oss. Gåvorna kan variera från en bukett tulpaner till att någon kanske ändrar sitt testamente och gör oss till förmånstagare. Det låter ju inte så tokigt – samtidigt som man verkligen inte önskar livet ur någon. Där kan det uppstå blandade känslor kanske. Att själv ge en gåva är något som verkligen lönar sig just nu. Du blir nämligen återgäldad i kärlek och bättre finns väl inte. Det kan vara allt från ett leende till fika på stan eller varför inte hembakade bullar. Bara fantasin sätter gränser!


;)




Av Jeanette - 19 januari 2012 05:27


Go morron eller nått...


Är det så här det kommer sluta...?! Jag och Fernando ute på gatan!

Nej, om jag tänker logist så tror jag inte ens Socialförvaltningen får bete sig som dom gör just nu...

Men kan ändå inte släppa katastroftankarna...Tänk om...


Har varit i upplösningstillstånd då min socialtant lovade mig att ge mig en tid för möte förra veckan...

Efter att ha bett om en tid i ett halvår och inte fått nån, så va jag ändå dum och tro på hennes ord.

Väntade & väntade på posten men ingen tid kom.

 Ringer då upp på fredagen och dom lovar att ringa innan fredagens slut...

Dom ringde inte upp då heller!


På måndagen ringer jag igen men hon är på samanträde på hennes generösa 45 minuters telefontid....Återkom i morgon! Förklarar för 10 gr för reseptionisten att jag har fått mindre än en månad på mig att sänka hyran med mer än 800:- att jag sökt dom för en tid i ett halvår minst och att jag stått som bostadsökade hela tiden men får ingen bostad pga skulder. Att jag ska försöka börja arbetsträna och behöver få veta för att få lite lungn och styrka till det!


Min soctant A.J ringer då upp och svarar lika otrevligt som alltid att jag får lugna mig och att hon har sagt att jag ska få en tid men att dom har mycket nu och inte har nån tid...

Jag: Okej...men hur ska jag göra då? I febrari säger ni ju att jag inte ska få hjälp

Jag vill ha namn och nr till din chef?

A.J: Nej det får du inte ...Jag har sagt att jag kontaktar henne o sen dig för tid! 

Jag: Jag SKA ha namnet till din chef

A.J: Stammar då efter mycket om å men fram namnet på chefen som hon sa sig inte riktigt va säker på vad hon hette.

Hon viste inte ens namnet på sin chef!!!???

Ja ja...Hon vägrade dock ge mig nr till henne. Hon säger då istället att hon ska ringa henne omg och ringa upp mig.


Hon ringer upp direkt...tro det eller ej men det gjorde hon! Och nu hade hon fått fram en tid till den 2 Feb

Jag: 2 feb???? Okej jag accepterar den tiden...Men då är det du som HÄR & NU berättar för mig hur jag ska gå tillväga fram tillsdess! Min hyra ska som alltid betalas innan den sista! Och är jag nu tvungen att säga upp min lägenhet ska det också göras innan den sista! Så hur ska jag göra?


A.J: Jag tänker inte tala om nån ting för dig, utan du får nu vanta till den 2 och vi tar det då!


Här exploderar jag totalt!!! Chockar både mig själv, hund och barnbarn som bara sitter och gapar!

Jag: Kliv förfan ner från dina höga hästar och bete dig medmänskligt! Du har ingen som helst rättighet att bete dig så otrevligt som du gör och Jag tror omöjligt du får bete dig så här och jag tänker faktist göra en anmäla ...


Då slänger den "mogna" "kompetenta" Soc sekreteraren på lure.....................


Så där är vi idag...Så om jag bara hade kraft och ork och veta hur man går tillväga så skulle jag tveklöst göra en anmälan och även gå till tidningen! Tyvärr besitter man ju inte riktigt den orken i stunden!

Men i går byttes vanmakten & hopplösheten uppgivenheten ut till  Ilska och den drivkraften gav mig ändå orken att få ner ett brev till högsta chefen!

Alltid en början...Så mer kraft & Ilska Tack...



Nått possitivt då??

Jo faktist så har den lille & jag lyckats trots allt haft det riktigt Kul!

I tisdags va vi till Klubben och träna lydnad!

Han va så taggad & duktig...


 


Han ä verkligen super på platsen...med både olika störning och kulliga bollar över huvudet..Plötsliga händelser mm...Jo han ä duktig min lille <3


           


Även Ozzy pojken va lika duktig han med oss som störning!


...Träningingen är ju inte heller fullbordad utan fika... så ett par koppar vart det såklart!


     


Även igår hade vi kulit i Tripphult skogen tillsammans med Mia & Bibbi

Då jag va lite trött fick han  ett appelspår med tvärvinklar 4 pinnar...

Inga konstigheter av min bästa spårhund!

Han fick sen ett upplet & konstaterar åter....Att lika super som han är i spåret, lika illa är han i Uppletande rutan...


Så i helgen ska vi ut med Carola så får vi se om hon kan lära oss några knep att få till den!

Är ju väldigt bra att kunna ta till den ibland...då den både ger både menal stimulans, utlopp för springet i bena fast under "kontrolerade former" samtidigt som den inte är så tidskrävade som ett spår...Vilket skulle va super att kunna ta till ibland!


Men vi får se...Just nu ligger hans motivation mest i att raca runt i rutan och på sin alra högsta höjd apportera den max 30 cm för att sen släppa den och raca vidare ...

Tror faktist att jag tappat budskapet om vad som förväntas av han! Ser mer ut som han tror jag menar det är ett maraton lopp där i rutan..Snabbast vinner ;P


Ja Ja, hur som haver roligt hade vi och vi tränade även lite lydnad!

En inkallning med ozzy 1 meter framför och han ligger! Gick även utom synhåll idag och han ligger!

Mammas bästa Lyckopiller  



       



Har ju även börjat arbetsträna och det är inga konstigheter så härlångt!


Ledig idag och åter på plats i morrn...



 




 
Av Jeanette - 15 januari 2012 07:27



Amadeus


Fina Collie killen! Vilket slut....Men ändå ett slut!

Nu går du inte längre i den stora mörka skogen ensam rädd & hungrig...
   

Tungt Tungt Tungt


Det är så det ÄR... Och så man får försöka tänka...

Nu är Du också den finaste av Änglar i himlens trygga famn!


Älskad & Saknad av så många som Du har berört!

Så vila i frid nu Amadeus!


Tankarna går även till dina närmaste!


Så för att hedra Amadeus & Alla andra skrämda djur!

Skriv under!!!

Så kanske det en dag blir så att andra slipper sätta livet till och gå samma tragedi till mötes!

Vi borde va mer rädda om dom som Älskar oss mest!


http://www.skrivunder.com/fyrverkeriuppror



https://www.facebook.com/events/125610437556149/


Himelska Kramar Amadeus

&

Vamaste kramar till dina nära kära!




Jeanette & Fernando

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards