Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 3 september 2013

Spår kväll

Av Jeanette - 3 september 2013 06:00

    

Gomorron... I går va vi till spår skogen med Tessan, Bella och Tobbe och deras vovvar.  Pajaz  fick ett spår och springa och leta reda på matte :) Kulit och spåret gick jättebra, men min skapare till att va nogran...

Varenda mm ska genomsökas så risken att snubbla genom stock o sten är inte direkt överhängade ;)

Men han jobbar på hela tiden, men är  livrädd att missa en liten korva bit...

Så i stilla, stilla mak kom vi iallfall till slutet :)


Nästa gång ska vi testa utan gotta i spåret & bara i slutet.

Började även träna in spår apporterna i går vid sidan av hemma... Första försöket hämta och lämna av!

Faktist en liten favvo sysselsättning att hämta och lämna av saker :) Så det finns en liten apportör i den lilla Pajazen :)


Vi har ju testat o tränat lite på vår läxa att bjuda på beetenden.  Så Igår när jag satt o käka så börja han direkt att bjuda på (tigga) betenden som sitta, ligga, ögonkontakt.. Säger åt han att gå bort, min mat ju ;) Då sätter han sig kollar runt, ser att han funderar, sen ser han strumpor ligga på en bänk i sovrumet.. hämtar en jag säger "Tack tack och tar den" , okej hon vart allafall tacksam hämtar en till, och så även en tredje...

Haha...

Ja faktist! Han lyckades han fick tillslut smaka lite Paj ;)


I skogen vart det också lite bus med Chivvanan Somi...och är man stor ska man va snäll och det är han,

både försiktig och väldigt snäll   Här tror jag Kompiz har vart en god lärare 


Så det vart en mysig måndag kväll och alla fem vovvarna arbetade på bra :)


   

Så väl hemma var vi trötta o belåtna...

Här vilar Kompiz & Pajaz ut, dom kan ibland ta det lugnt i hopp oxå & har inte Kompiz eller matte tid för mys finns ju nallen... Han ställer alltid upp


    


Ja det va det lilla vi hade att förtälja idag så med det önskar vi er alla en topp dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards