Hunden o Jag

Alla inlägg under juli 2011

Av Jeanette - 29 juli 2011 07:14


Härliga dagar tillsammans med bästa barnbarna...

   


    

Frihet på gärdena....

         


Sommarfika hos "gamla" & blåbärsplocning & en liten promenad med minstingen & Fernando

Efter en natts besök, släpptes hund & barn fria iskogen ett par timmar!

 

 

Och för att orka blev det förs frukost...



 

Lycklig Ludde hittar efterrätt...Skogen guld




 

och dom lät sig väl smakas :)



       

        

Bergsklättring & spring i bena 


 

Lite kapplöpning...   

  

Naturen skådas på nära håll...



    

och en lite brottningsmatch eftervägen




    


Även djurlivet studeras nära...





En padda fick vi också äran att stöta på... Farmor sa nej med att ta med den hem :P

 


På eftermiddan vart det ett besök i Stadsparken...

 

     

 

Bland blommor & bin

     

Här klättras det igen och "galningen" tänkte hoppa upp å va med :P



   

Som avslutades med ett kvällsdopp!

     

Det vart mycket bilder och lite text...men har hört att bilder säger mer än tusen ord ;)

Trevlig helg alla // Jeanette & Fernando    

Av Jeanette - 27 juli 2011 06:29

  Men fem grr harar är = Jävligt duktig hund!!! Fast jag förstår att det bara är tur och inte befäst än, så är det ju ändock trots allt fem lyckanden och inget misslyckande änså länge :D

En gång hade jag redan kontrollen när han såg en å jag sa sitt kvar och han satt kvar!

Andra gr hade jag lagt han plats för att gå ut och göra ett upletande. En meter från mig och fem meter från honom har det legat en hare och tryggt, som får fart när jag kommer gående tillbaks! Han ligger kvar!

På promenaden häromdan springer en hare över vägen och jag ropar och han kommer!

Igår på på ett gärde kommer vi gående och tåget gör ett tjut och det kommer först en hare dragande över...Han är lös men hinner hejda han och säger sitt stanna kvar, tränar en stund och då kommer hare nr två för dagen...Han sitter på kvar!


Så han har absolut skaffat sig pluspoäng & det har han även gjort i sina framgångar med miljöträningen bland andra hundar också! I söndags var vi till Collie sm med Texas & Tessan och kolla och öva lite miljö...      



   

Måndagen förmiddag var det till Kumla Bk på förmiddagen & förutom lösträningen vart det en plats liggning! Klarade han galant trots skällande uppstigande hund brevid sig!


Mer än nöjd var jag även över mig själv häromdan då jag även tränade han lös på klubben! Jag tror aldrig han skulle dra fram till en annan, möjligt vis om det var nån han kände men inte annars, så jag vet inte vad som blir med mig! Jag tränar han lös på gärdena här ute & det kommer hundar både cyklade & gående...Men så fort jag kommer till en klubb då vågar jag inte...hm! Men nu så har jag vågat en gång så kanske jag kan våga ge mig på det fler grr ;)

För det va en jätteseger för mig själv...och han gjorde vad jag trodde...för han ägnade inte den hunden en tanke :) Duktiga hund <3


Fick även hjälp med targen "dutt i handen" som i slutet ska bli ett avlämnade :) Får se om vi lyckas...


 

Sen måndag kvällen fortsatte på vardagslydnadsträningen med Skk på Öbk med ca 20 ekipage!

"Vilken skillnad"...fick vi höra och JA, lite stolt blir man ju :D...

Han klarade lektionen med bravur & tränade mycket på att han låg och andra ekipagen passerade! Så duktig va han tills på slutet, då han uppförde sig "otillåtet" en gång! Med lite eftertanke skulle jag ha avslutat tidigare då han började visa sig lite trött...Men fick till slut ett lugn fint avslut trots det!


Därimot Igår va inte västervarvet så kul...Inte alls med glimten och samma lust i värmen och inte ens leksaken va skoj, så då va matte duktig att se o inte pressa på! Det vart högst en kvart träning men hade trevligt ändå och va jätteduktig i att bara vara! Kunde igår sitta på bänken och hundar passerade, lite på vakt nån gång men gick att bryta...Så ja jag är mer än nöjd över hans framgångar!


 

Monica & Zacco...Zacco tränas här i att övervinna att människor är lite otäcka...



 

Fixa han fint och den läskiga mänikans godis gick till slut att äta & som tack fick hon tom en puss till slut :)



 

Helenas söta mitelspitt "Baltazar"



 

Sen va det två små på plats, så underbart söta så man nästan dog ;) Fernando tyckte dom va mycket intressanta & fick hälsa på dom & passivitetsträningen va ju inga problem för lilla Gucci...Somna tryggt i mattes famn :)



 

Och Meya...



  



 

Idag va tanken på Hallsberg Bk! Men vi får se, kanske styr om och tar en "bara vara hunddag"! 


Fortsätter med lite mer morgonkaffe & promenad och överväger saken därefter ;)

Ha en bra dag // Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 23 juli 2011 07:03

  

Morning morning..eller nått...not

  




  

Lite bilder från veckan i allfall...

Och Igår vart det  buskul med Zelda...Började med en långpromenad & därefter fika och mera bus i Zeldas trädgård! Uppskattad förmiddag för hund & matte! 

         

Ett svalkande dopp i det blå...  


 

Hårtork...


 

Fina Zelda...


  


 

Men efter tre timmars bus va han mör den lille...  

Och han va väll inte den som va mest sugen på ett badkars bad väll hemma.      Men så fick det bli, innan han domna bort nöjd & trött på altan!

Trodde inte han skulle vakna nå mer! Men jo då..på eftermiddagen var det fart igen! Roades frisk av gårdens barn :)


Släpp kontrollen lös : trygghet och självkontroll för din hund (9788292189559) -  Leslie Mcdevitt - Böcker 

Själv har jag inte vart så lättroad dom sista dagarna då hugsoten anfallit! Försöker mest bara härda ut till onsdag! 

En bra flygt hjälp har varit en bra bok & mycket sömn....


Trevlig helg er // Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 20 juli 2011 07:08

 

Hemsidan...har fått lite nytt utseende http://gosfernando.webs.com

Även lite nya bilder på fotobloggen uppdaterades härom dagen http://gosfernando.superblog.se/ 


Sen vart det ju inte alls som tänkt...men nu ger jag upp! Får vara så tills irritationen över att det inte blir som jag vill lagt sig ........


Finns bättre sämre dagar att hållas med datorer!!!!!!!!






Av Jeanette - 20 juli 2011 05:10

 

Gårdagsmorronen vart vi upphämtade av Texas & Tessan och sen bar det väg till Tripphult för spår & uppletande!


Fernando fick ett spår med vinkel som han fixade kanon! Även uppletandet gick med en rasande fart och nu prova jag att va tyst när han kom springande emot med grejen...men nej han lämnar av grejen ca 5 m innan..Hm, vet i hundan hur jag ska få till det här avlämnandet   ! Tips motages gärna!


Sen i spåret spårar han kanon...Men verkar inte alls uppskatta belöningarna (känns som han tycker dom kvittar) utan vill helst om han får välja spåra vidare! Ska man bry sig om sånt tro? Eller ska man bara låta det vara och acceptera att det är spåret som ÄR belöningen för honom! Är ju inte så luttrad i ämnet, så jag, vi har fastnat. Tar gärna mot lite tips & råd här med!


 

Efteråt vart det vila för killen! Han stanna hemma, medans jag va med Tessan till Ö-o & vi va en sväng till mor på fika. (Obs! Hans polare har överlevt över en månad hos oss & bara vart hos "vettrinären en gång" för små sår ...  )


På eftermiddagen kom Su över & det vart fika och vi tog en promenad!

Efter det va vi redo för nästa aktivitet...Utställningsträning!

Uj uj uj, vilken duktig kille jag hade igår & va skoj vi hade :D


Igår va det inte alls lika mycket folk ca 15 ekipage kanske & väldig uppstrukturerat! Ett riktigt roligt träningspass & även fast han kändes lite trött innan vi åkte så va han allert & vaken och riktigt fokuserad och stog & sprang som en gud emellanåt    


Efter att studerat sista utställnings filmen såg jag också att jag ser väldigt stel ut när jag springer...

Försöker arbeta bort det, och har med det, insett VARFÖR jag springer så...

Jag hjälper nämligen till att trava   ...För när jag springer mer avslappnat så blir det hopp i galopp ;)... Men, men med träning & lite tid, ska det nog bli bra det med nån gång! Kul är det iallfall & kul hade vi & jag längtar redan till nästa tf!


Ha det gott, gott folk // Jeanette & Fernando



Av Jeanette - 19 juli 2011 04:53

 

Igår vart det premiär i platsliggning med andra hundar på KBK (kopplad)...

Jätte lugn & fin!

Duktiga hund   

Eller han va duktig överlag i går, något ofokuserad emellanåt men skötte sig ändå bra & fin kontakt därimellan! Sen va det lite svårt att ligga still när det va full action på dom andra hundar på plan! Men kände mig nöjd över den lille & dagens träning när det va dax att bege sig hemmåt!




 

På eftermiddan gick vi förbi Mellan snauzern Zelda och dom följde med ut på lite buskul på gärdena ... En kul dag med andra ord  ...


 

(Zelda & Fernando i spårskogen en annan dag)


Nu ny vakna till en ny dag...Så gomorron på er och ha en bra dag

// Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 17 juli 2011 07:15

 

Morning...Vaknar upp till strålande solsken så idag kanske det kan kännas något bättre!

För oj vilken Seeg och Trååk helg det varit med stora bokstäver!!!

Tur man har hund man kan gå ut att roa emellan varven...

Ända och bästa som jag gjort dessa dagar, och den lille, han tycker livet leker just nu   

Så Pigg & gla nu för tiden och med på alla noterna...


Så det har blivit en del lydnadspass! Fin fin kontakt och attityd...

Men sättandet vid fotgåendet måste vi få till...Just nu sitter han som en säck potatis & hänger liksom på mitt ben..hm...

Men tempo och reaktioner det har han grabben, en riktig kul kille är han nu när han friskat på sig   


Vårt uppletande gärde har dom klippt ner & det har blivit bästa appelplanen. Så där har vi hållits och det blir även lite störning med cyklister, gående hundar förbi...Men så bryr han sig inte, även fast han är lös, så en koll sen kör han vidare! Duktiga hund   

Så det ÄR mina känslor jag för över sådär på klubbar ...Jag känner mig osäker och det speglar av sig...

Men hur får jag bort det tro (mer än att unvika situationerna)...Känslorna kommer ju bara! Nej,Man skulle vara skådespelare.... 


  

Igår vart Cyckel premiären avklarad! Alla armar & ben i behåll & trava på så fint!

Cykla ingen längre sträcka utan denna grusväg och sen svängde vänster & lika långt och sen tillbaka...ca 10 min 





Kameran va med på kvällsrundan & för att fördriva tiden tills man kunde gå och lägga sig vart det lite foto pyssel!

Så sen för att få slut på tråkdan, vart det en tidig kväll!

Men idag är en annnan dag...Dock lika urfattig men ändock soligare :)

Så Utvilad och med lite sol kanske man kan roa sig med lite alltan underhållning!


Ha en skön Söndag // Jeanette & Fernando

Av Jeanette - 15 juli 2011 19:59


Duktig han är...Eller hur?! ;)

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards