Hunden o Jag

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Gårdagen...En bra dag helt enkelt!

Av Jeanette - 12 januari 2011 07:08

(Duktig apportör)


Fernando är inte jättepigg men ändock piggare. Häromkvällen hade han ett riktigt spel, kampa med filtarna i soffan upp på köksbänken och balansera på soffryggarna...oj så gla en matte kan bli av att ha en liten "akrobatisk marodör" i huset :D ...Inte alls lika flåsig heller!

Så kanske kan det ha varit så enkelt att han fått för mycket föda så nu har jag stort hopp om det lilla livet! Jag tror dock att lite sviter efter hostan sitter i fortfarande. Han har visserligen vart helt hostfri ett par dagar men hörde ett par harklingar i går men dock utan slem. Men jag försöker ta det lugn med han så fortfarande bara lugna koppelpromenader och lite lugnare träning som ex Apporten :) Jätteduktig är han må jag säga! Mycket lättlärd liten kille!


Men vi längtar efter lek och buspromenaderna med Texas för vi är i "arrest" ännu och tar det säkra för det osäkra med möte med andra hundar. Men fortsätter det så här, och inget annat händer tänker jag betrakta han som smittfri på söndag! 



Han har ju valt rätt tid att va sjuk på iallfall, för här på gatorna går det inte att gå några längre svängar! Så jag är väldans glad att han är en mycket bra koppelhund! Här hemma är det mer än halt och idag vågar man ju inte ens tänka tanken på hur det ska va med pudrat snö över isen. Ska till läkaren i Hallsberg idag, men det är frågan ens om man vågar ge sig ut...får se om jag avbokar...


Men i går tog vi oss till Via spåret och gick där i spåret istället...Där var det lättare med fotfästet! Igår hade jag en sån där bra dag,  bara vaknade och var fylld med lust och energi och allt kändes bara så mycket lättare...Undrar ibland vad det är som påverkar så? Att man bara kan vakna till vissa kännslor...Både som igår BRA, och som idag vaknar och allt känns OFF!...Hm


Man får va gla´ åt det lilla att hela dan i går kändes mycket bra. Börja morgonen med hemma sysslor och viktigt pappers göra sånt som hängt över som en mara. Kolla jobb, kurser och bara kände att det måste hända nått nytt i livet. Alltid en böjan...ska bara komma till steget att våga söka, för det är det där största problemet ligger :) 

Sen vart det  prommisen i Via, sen fika på klubben...Sen viktiga ärenden och barnvakt till kvällen hos barnbarna! Så det va en bra dag!!!


Men idag är en annandag och ingen vet vad den har i beredskap...Dags energin är inte detsamma, men som sagt underbart är kort  ;)


// Jeanette




 
 
Lisa & Gossarna

Lisa & Gossarna

12 januari 2011 10:04

Härligt att höra att Fernando är piggare.
Ja det där med olika dagar känner jag alltför väl igen. Man är fylld med energi ena dagen och tycker livet är toppen och så en annan dag är allt bara såååååå svart. Det är som svårt att styra det också.
Hoppas morgondagen blir en bra dag igen!!

Kram Lisa

http://www.mountainvalley-dogs.se

 
Linn

Linn

12 januari 2011 19:02

Hi hi du kanske ska byta mot hans syrra Maja ett tag. Där är det fullt ös vill jag lova. Hon kör helt slut på Mille när dom träffas och han kommer till mig och söker skydd.
Hur får man gosen att ta apporten så fint. Mille kan, men vill inte!
Kram från oss

http://www.indiano.se

 
Jeanette & Fernando

Jeanette & Fernando

12 januari 2011 20:12

Hej och tack era komentarer ..Jättekul :)
Lisa: Vi får skylla på vädret... ;)

Linn: Apporten har jag lärt in med att ha godis i ena handen. apporten i andra. Visar båda händerna och han har får själv lista ut hur han ska få mig att öppna handen så han får godiset...I början räcker det med bara en blick på apporten (klick godis)..sen en dutt på apporten (klick godis)sen inväta tills han försökte greppa (klick godis)...Sen öka tiden och hålla kvar sakta! Ibörjan så försöker dom med allt duttar dom på godishanden sen försöker dom ofta bjuda på allt dom redan kan (sitt ligg mm)...och sen trillar femman ner...Oftast :D Säger inget heller...bara inväntar! Prova får du se, Jättekul :)) Kom gärna med rapport..Är han inte inlärd på shapping innan kan det ta lite längre tid innan han börjar pröva och bjuda på beteden. Korta pass i början och avsluta när det går som bäst // Lycka till :) Kul att du träffar hans syster...Har hon nån hemsida och har du nån bild kanske! Skulle va kul och kolla in syrran :D //Kramar Jeanette & Fernando

http://gosfernado.bloggplatsen.se

 
Linn

Linn

12 januari 2011 21:01

Aha tack för tipsen! Jag har försökt med genväg, typ - Mille - apport! hi hi!(har inte vetat hur jag skall lära honom)
Har några bilder på Maja och Mille. Ska kolla.
Maja har ingen hemsida. Kram Linn

http://www.indiano.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

        Halloj nu var det väldans länge sen... Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D  Ochvilken HELG!!!! Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan al...

Av Jeanette - 8 januari 2014 10:49

  Ja så det kan gå :)... Han fixade till så han vart BIR på Mydog.. Känns ju överväldigad över det så klart! Kan inte vara nöjdare än så :) Han skötte sig exemplariskt för att va nybörjare och i sån ny miljö... Jag gjorde däremot missen att ...

Av Jeanette - 28 december 2013 10:25

                      god jul och gott nytt år... Vi önskar er alla en god fortsättning   Här nedan är jul i bilder från 2013   https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10201188155012280.1073741830.1422655325&type=1&l=0fdd810d...

Av Jeanette - 21 december 2013 07:53

  Odderrué Mr Svinto       Mor: Tresor The Brie Izza Fauve Af Far: Usually The Best Moravia Campanella Här bjuds det bara på massa bilder och lite film... Titta och njut :) <3                                  ...

Av Jeanette - 11 december 2013 10:02


  Det är svårt att få till fyra ben i fyra hörn :) Däremot står han stilla o stabilt... Springa är en helt annan historia vet inte om det är han eller jag som gör rätt eller fel.. haha   Jaja vi travar på!     ...

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Ovido - Quiz & Flashcards