Hunden o Jag

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Jeanette - 26 mars 2014 08:53

  

    

Halloj nu var det väldans länge sen...

Men i helgen vart medbjuden av kennelmorzan på Odderrues kennel Carina Edberg ner till Malmö internationella hund utställningen :D 

Ochvilken HELG!!!!

Ingen gick lottlös av Odderruarna, utan alla placerade sig med mycket fina resultat o fina kritieker om något korta..

Faktist det kortaste jag någonsin sett... Men underbart är kort :D


Pajaz Kritik

Nice young male, exc bones and substance, nice head, exc movments!

 

BÄSTA JUNIOR, EXELLENT, CK 3:je bästa hane

 

Är så nöjd över min lille kille men allra mest nöjd över hur han är och beter sig mot allt o alla  i alla situationer... En höjdar kille helt enkelt <3

Sen att han verkar va välbyggt och snygg det är ju såklart en väldigt kul bonus :)



        


Vi åkte ner på fredan till Storebror Zäta & hans matte Pia med familj.

Killarna fann varran direkt och var som dom känt varrann hela livet.

Zäta snart 2 och Pajaz snart 1 år... Helt otroligt att se hur kul två ungtuppar kan ha med varrran, man vart alldelles varm i hjärta och själ <3

och lika välkomnad som Pajaz vart av Zäta vart vi av resterande i familjen.

Helt fantastiska människor, så tusen tack för en helt suverän helg från början till slut <3


                                 


Även Pajaz goa halvsyrra Only va med...

Hon tyckte dessvärre grabbarna bus va lite väl enträgna, för va inte den ena där bak var den andra där..

Killarna delade brodligt så att säga ;)


   


Sen hade vi lill brosan Zebbe med, lika cool han..

Så blir ni intresserade av en Odderruare tycker jag ni ska slå till direkt finns valpar där för tillfället


 


Så Tusen tack för en super helg Carina & Pia & STÖRTA Grattis till Zätas BIM

och resterandes Odderrué hundars framfart

och alla andras fina hundars placeringar som var på Malmö mässan

( ger mig inte på några namn här)

då jag inte är så skärpt och har så stor koll ;)


  

ZÄTA (BIM) & STOLT & GLADA MATTE PIA


Men sen har vi vart i väg en sväng till... Också en kanon helg med härliga Kennel morzan Carina 

Hon kom hit med syrran Myzan och vi hade en super rolig kväll innan det var dax för Inoff uts i Kumla


 


 


Och den utställningen kommer va helt oförglömlig!

Dommaren var helt tagen av Pajaz och kallade honom unik och det snyggaste & trevligaste hon täffat i Briard väg på 15 år...

Ja jag vart tagen jag också av hennes ord så blev tom rörd till tårar!

Kritik lapp o placeringen hade jag kunnat va utan.. Hon hade redan gjort min dag :D


Sen att vi slutade som BIG 4 bland ca 22 hundar vart ju hur stort som helst för mig <3

Det va svårt att sluta le en sån dag..


 PAJAZ KRITIK

 

Mkt lovande ung hane, utmärkta proportioner i huvud o kropp. Bra könsprägel utstrålar mycket kraft. Utm hals. Plan rygg tillräckligt bred & lång bröstkorg, välvinklat bakställ. Fina ben & tassar. Rör sig mycket väl med ett härligt & flytande steg. Utm päls för sin ålder

 

Domare: Carina Andersson Rapp

 

 

Ja det va lite om våra största utsvävningar .. och det får räcka med dom för dagen :)

Ha det toppen tills vi hörs o syns igen... Kram på er <3

 

 


 


   



Tidigare månad - Senare månad

Gå till Pajaz hemsida

 

Presentation

  Hej och välkomna! Här huserar Briarden PAJAZ 

och sen jag och min katt Kompiz.  Så vill ni, häng på våra upptåg i smått & gott i allt & ingen... För nu kör vi    

Vädret idag

Vädret Kumla

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Länkar

Översättning/Translate

Mer besökare

Mina hjärtan

   

                  

         

 

            

 

 

   

     

 

    


Skapa flashcards